dinsdag 29 juli 2014

Mexicaanse wraps uit de oven

Nog eens een recyclagereceptje. Mijn versie van chili sin carne con veel groentjes maak ik geregeld en in grote hoeveelheid. Een tijdje geleden deed ik het eens zonder courgette en verse tomaat, maar met 1 groot blik tomatenstukjes en een halve bokaal mais in de plaats. Misschien zelfs nog lekkerder dan de originele versie!

Zo heb ik altijd wel een portie in de diepvries staan. Meestal eet ik dat met rijst, maar je kan er bijvoorbeeld ook tortilla's mee vullen. Beetje tofureepjes of -gehakt erbij, wat kaas enzo erover, de oven in en je hebt in no time een hartverwarmende maaltijd op tafel. Maak er nog een slaatje en wat guacamole bij, zet een potje zure room op tafel en je hebt een Mexicaanse fiesta!



Dit heb je nodig voor 2 personen:
  • Een halve portie Chili sin carne
  • 4 maistortilla's
  • 1 bakje tofureepjes (ik gebruikte die van Alpro)
  • Geraspte cheddar (of vegan cheddar)
  • Oregano
  • Olijfolie
  • Naar smaak wat blokjes verse tomaat, rode ui, zwarte olijven, jalapenos..

Zin in een stevigere maaltijd: voeg een bakje vegetarisch gehakt toe aan de chili. Laat dan wel de tofureepjes weg. Dit vind ik het lekkerste op de markt en vind je bij Delhaize.

Zo maak je het:
Verwarm je oven voor op 200° C.

Doe een beetje olijfolie in een ovenbestendige schaal. Vul de tortilla's met enkele eetlepels chili, wat tofureepjes en een klein beetje kaas. Rol ze dicht. Strooi er kaas over, verse tomatenblokjes, fijngesnipperde rode uit, olijven in rondjes, wat jalapenos, een beetje oregano ...


Zet ongeveer 20 min in de hete oven. (Als je chili nog koud was, misschien toch iets langer) Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten