zaterdag 26 april 2014

Méli-Mélo: Veggie boterhambeleg

Een vraag die ik als niet-vleeseter vaak krijg: wat doe je dan op je boterham? Wel, vanalles. Soms inderdaad kaas, maar dat kan je ook niet elke dag eten... Het steeds groter wordende aanbod vegetarisch broodbeleg uit de supermarkt is dan een zeer welkom alternatief. Ik zet hier een aantal slaatjes en smeerseltjes op een rij die mij wel kunnen bekoren. Het aanbod is zeker ruimer, denk patés, sneetjesbeleg, ... Da's misschien voor een volgende keer!

Auberginedip
(Hobbit - bij Bioplanet)
Dit kan je als dip gebruiken, maar ook even goed op een broodje smeren. Ik ben hele grote fan van aubergine, dus dit is voor mij zeker een voltreffer. Lekker zuiders en smeuïg.

Meer info vind je hier.





Vegetartare Préparé
(Nikita - bij Delhaize/Colruyt)
Deze bestaat al heel wat jaren en staat hier regelmatig in de koelkast. Deze "fake" américain préparé op basis van o.a.  wortelen, paprika en kappertjes smaakt mij vooral op een verse boterham of als basis van een "smos américain".

Meer info vind je hier.




Veggie Spread Wortel-Tomaat 
(Bio - bij Delhaize)
Deze heb ik pas onlangs voor het eerst gegeten en was meteen overtuigd. Het doet ook een beetje denken aan een soort "fake" préparé, maar toch op een andere manier als die van Nikita. Voor mij het lekkerst op een toastje bij het aperitief, zoals een tapenade.

Meer info vind je hier.








Vegetarische kerriesalade 
(EGER - bij Colruyt)
Deze salade hebben ze sinds vorig jaar bij Colruyt. Als vleesetend kind kon een boterham met kip curry mij wel bekoren. En dan is deze veggie versie wel een beetje nostalgie, de saus lijkt me echt dezelfde als in de kipsalade van toen. De kip is vervangen door veggie worst. Geen dieettip, deze salade. Maar toch smaakt het af en toe!

Meer info vind je hier.



Seitan Curry Salade 
(VERS & VEGGIE - bij Bioplanet)
Save the best for last! Deze moet toch mijn favoriet zijn. Ik kan niet bij Bioplanet langs gaan zonder deze mee te nemen. Het lijkt niet op échte kip curry salade, maar dat maakt het ook wel specialer. Heel fris op een broodje.

Meer info vind je hier.





In een volgende blogpost vertel ik ook eens over enkele zelfgemaakte smeerseltjes, so stay tuned.

EVA heeft hier trouwens ook een leuke publicatie rond. Je kan deze hier downloaden. De tomatencrème met tofu ga ik binnenkort zeker eens uitproberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten