zaterdag 23 maart 2013

Suikervrije en vetarme koekjes met chocolade en veenbessen

Altijd handig om een gezond én lekker tussendoortje in huis te hebben. En dan kan je vaak niet anders dan het gewoon zelf te maken, zo weet je tenminste wat erin zit. Ik maakte deze koekjes al in vele versies. Een tijdje geleden maakte ik ze voor de eerste keer met gedroogde cranberries en een restje pure chocoladeparels (50g van elk). 



Die combinatie van veenbessen met chocolade vond ik verrassend lekker, dat ik er nog wat extra van in de volgende lading van deze koekjes deed. Dan krijg je volgend recept. Een echte aanrader als tussendoortje, schuldgevoelvrij én vegan. Met een theetje of een kop warme chocoladehazelnootmelk erbij, yum yum.

Dit heb je nodig voor 10 à 12 koekjes:
  • 5 flinke eetlepels steviasuiker (ik gebruikte Pure Via)
  • 75g volkorenbloem
  • 75g havermout
  • 1 doosje light sojaroom (250ml)
  • 75g pure chocolade, grof gehakt (of chocolate chips)
  • 75g gedroogde veenbessen, grof gehakt
  • 2 koffielepels vanille-extract

Zo maak je het:

Simpel, begin met je oven voor te verwarmen op 180° C. Meng dan alle droge ingrediënten door elkaar. Roer er ten slotte de sojaroom en het vanille-extract onder met een lepel. Laat desnoods wat opstijven in de koelkast tot je oven op temperatuur is, maar dat hoeft zelfs niet. Maak met behulp van 2 lepels 10 à 12  gelijke hoopjes op een bakplaat bedekt met bakpapier. Zet ongeveer 25 minuten in de hete oven. Laat even afkoelen en probeer er dan maar eens af te blijven!


1 opmerking:

  1. Beste Vincent,
    Dus u bent met andere woorden op zoek naar gratis content voor uw website waarop u op uw beurt de reclame-inkomsten van binnenhaalt?
    Ik dacht het niet.
    Veel succes nog!
    Gegroet,
    Annelore

    BeantwoordenVerwijderen