woensdag 20 maart 2013

Méli-Mélo 7: Liebster award

Deze week kreeg ik een Liebster award nominatie van Anke van Donna Caramella. Heel leuk is dat. Ik had al eens eerder zo'n nominatie gekregen, maar ik heb er toen door door tijdsgebrek niets mee gedaan. Mijn welgemeende excuses daarvoor. Hoog tijd dus dat ik nu wat tijd voor maak!

De vraagjes:

1) Wat lust je absoluut niet? 
Geitenkaas. Dat gaat er echt niet in en ik proef het ook meteen als dat ergens in zit. En pompelmoes, daar kan je me ook echt niet mee plezieren. Jammer van die geitenkaas wel. Veel restaurants zetten steeds vaker een vegetarisch gerechtje op de kaart, leuk, maar als dat dan een geitenkaasje met honing is, ben ik toch wel een beetje teleurgesteld.

2) Heb je een levensmotto en zo ja, hoe luidt deze?
Goh niet echt. :) 

3) Wat is het mooiste - op culinair gebied – dat je tot nu toe is overkomen?
Dat ik een mooie zwarte Staub heb cadeau gekregen van de V.V. voor m'n verjaardag. Ik had wel net zelf een exemplaar gekocht, exact dezelfde dan nog wel, maar de andere was al besteld. Nu heb ik er dus 2, eigenlijk best wel handig als je aparte veggie en meaty potjes moet koken. En die ene pasta met saffraansaus op een terrasje in Saint-Rémy en een lekker roseetje mag ook wel in dit lijstje. En die allergrootste pizza ooit, de eerste avond van de vakantie in Sardinië, met een karafje huiswijn erbij. En zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

4) Heb je een droom die je verwezenlijkt wil zien en zo ja, waaruit bestaat die droom?
Ik zou wel een tijdje in het (zonnige) buitenland willen wonen, met een zee van tijd om naar plaatselijke groentemarktjes te gaan en daarna in't zonnetje in m'n grote buitenkeuken met gasfornuis te staan kokkerellen voor iedereen... Dat zal niet voor meteen zijn, vrees ik. Euromillions'ke doen misschien?

5) Als je een dag geen tijd hebt om te koken, wat eet je dan?
Dan moet ik met licht schaamrood op de wangen bekennen dat we hier wel vaker bij de frituur, de pitazaak of de pizzeria iets afhalen. En dan wordt het voor mij: een kleintje met pepersaus (apart!) en een veggieburger bij de frituur of een lekkere veggie pita met Turkse feta bij de pitazaak of een pizza vegetariana met paprika, courgette en aubergine bij de plaatselijke Italiaan... En dat kan ook al eens smaken.

En ik nomineer op mijn beurt deze blogs die ik met veel plezier volg:

  • Mowdjo's Kitchen
    • Voor de smakelijke receptjes en bijhorende vertellementen!
  • VegLog
    • Voor de vele haalbare en lekkere veggie en bijhorende tips & adresjes!
  • A passion...
    • Voor de originele veggie receptjes en om je nog eens te bedanken voor jouw nominatie!

Proficiat! Jullie mogen altijd zelf de vraagjes beantwoorden en zelf blogs nomineren, maar jullie doen ermee wat jullie willen. Smakelijk en nog een fijne avond!

2 opmerkingen: