zondag 18 september 2011

Tallore Méli-Mélo bis

Ik vond dat wel leuk om te doen, zo'n méli-mélo posten van gerechtjes die ik net niet blogreceptwaardig genoeg vond. Hierbij nog een aantal van de voorbije zomer:


Met alle Chinezen, maar niet met deze: fried rice


Een eenvoudig, maar lekker gewokt eenpansgerecht (eenwoksgerecht?) op basis van fijngehakte prei, witte kool, groene paprika, wortel met gestoomde rijst erbij, honing, hoisinsaus en sojasaus. Afwerkt met wat gefituurde uitjes en lente-ui.




Creatief met restjes uit de koelkast: texmex pizza


Dat was nu eens een lekkere, snelle hap die niet eens zo ongezond was! Ik zag Jeroen Meus al eens pizza's van tortilla's of wraps maken als aperitiefhapje en ook hier werden ze al eens op de gevoelige plaat vastgelegd. Mijn versie was met schijfjes verse tomaat, sojagehakt gemengd met wat tomatenpuree, snuifje rietsuiker en paprikapoeder, maïs, gegrilde rode paprika (opgelegd) en rode ui. 8-tal minuutjes in een hete oven en afwerken met toefjes Philadelphia Light (of zure room) en bieslook.




Nieuwe job = home-made gebak voor de ex-collega's

Ik maakte chocoladecakejes op basis van dit eigen recept en dan nog een 4/4-cake volgens het recept uit Ons Kookboek. Er werd gesmuld die dag op de werkvloer.



De Turkse toer op: zelfgemaakte volkorenwraps


Ik verving de dürüm-bloem door fijne volkorenbloem in dit receptje vanop zesta.be. Ze werden wel snel hard, dus warm houden onder een (vochtige) doek is de boodschap! Lekker met een tomatensalsa, sausje op basis van Griekse yoghurt, wortel, komkommer, ijsbergsla en wat je maar wil... Zeer eenvoudig deegje om te maken en je hoeft er zelfs je oven niet voor aan te zetten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten