dinsdag 28 december 2010

Bananenmuffins

Als we dan toch even in de zoetigheid zitten, gaan we nog maar even door ook! En er waren opnieuw 2 rijpe bananen over. Naast bananenbrood, kan je er ook wel bananenmuffins mee maken, dacht ik zo bij mezelf. Na wat afwegen, kwam ik uit bij het volgende recept. 't was lekker!


Dit heb je nodig:
  • 2 rijpe bananen
  • 2 eieren
  • 2 eetlepels melk
  • 125 g zelfrijzende bloem
  • 100 g boter
  • 75 g bruine suiker
  • 1 reepje chocolade (ongeveer 30 g)


Zo ga je te werk:
Verwarm de oven voor op 200° C. Plet de bananen in een kommetje en zet apart. Schilfer ook alvast de reep chocolade en zet ook opzij. Doe dan de eieren en de suiker in een mengkom en klop goed schuimend. Voeg er daarna de zachte/gesmolten boter aan toe, klop opnieuw en voeg daarna de bloem en de melk toe en klop tot een luchtig deeg. Meng er ten slotte de geplette banaan onder en de chocoladeschilfertjes.




Vul de muffinvormpjes met het deeg en zet ze 15 à 20 minuten in de hete oven.




Check op tijd eens met een stokje of ze nog niet voldoende gaar zijn. Laat even afkoelen en geniet!


2 opmerkingen:

  1. Bananenmuffins zijn zo lekker! Mijn recept lijkt erg op het jouwe, alleen gebruik ik amandelschaafsel in plaats van chocolade. Ook lekker met stukjes gehakte toffe erdoor, kijk hier eens voor een glutenvrije versie: bananen-toffeecakejes. En met overrijpe bananen maak ik ook heerlijke bananenflensjes, waarvan ik het recept dringend eens op m'n blog moet zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja he, bananen in gebak zijn super, ik ben al benieuwd naar je bananenflensjesrecept!
    Alvast een fijn eindejaar ook voor jou!
    Groetjes,
    A

    BeantwoordenVerwijderen